حریر

حدیث نفس یک جوان بی پناه

حریر

حدیث نفس یک جوان بی پناه

جشن دلتنگی

یا حق


1)

" و دلت

کبوتر آشتی ست،
در خون تپیده
به بام تلخ


با این همه

                   چه بالا
                               چه بلند

                                             پرواز می کنی "


و جانم در این روزها در اسارت تلخی مانده و اینک نمی دانم با آنچه به چشمانم برای دیدن تحمیل می شود چه کنم؟

      

 2)  " خبر بلبل این باغ بپرسید که من    ناله ای می شنوم کز قفسی می آید "


خدایا قفس را پاسخ جرس قرار مده


                                     " سکوتم سرشار از ناگفته هاست

                                جویای راه خویش باش از این سان که منم

                                     در تکاپوی انسان شدن

                           در میان راه دیدار می کنیم حقیقت را "

از صدای من اما فقط سکوتش مانده . سکوتم فریاد ناگفته هاست و ناگفته هایم شکل فریادها


3)
" پس پشت مردمکانت
فریاد کدام زندانی است
که آزادی را
به لبان بر آماسیده

گل سرخی پرتاب می کند؟ "


من اما در پشت این بی رنگی ها ، رنگین کمانی نهان می بینم

  

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند   چنان نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند "


خانه سبز

یا لطیف

1. فردا روز انتخاب است . حسی شبیه به ترس در انتخاب مستتر بوده و هست . انتخاب برای من همیشه با "خوف و رجا" همراه بوده است . در این شرایط باید قوت دلی از معشوق خواست تا به تردید و تشکیک نیوفتاد .

2. حقیقتا برای انتخاب فردا نه تردیدی دارم و نه ترسی . عزم را جزم کرده ام . بغض را فروخورده ام . زنگار دل را صیقل داده ام . سکوت را رها کرده ام . می خواهم در هوای امید نفس کشم و به شوق آینده حرکت کنم .

من ایران را می خواهم . من این خانه را سبز می خواهم و می دانم که سبزی آن را به بها دهند نه به بهانه.

3.    ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار        ببر اندوه دل و مژده دلدار بیار

    روزگاریست که دل چهره مقصود ندید      ساقیا آن قدح آینه کردار بیار

                                       
                                               سبز باشید